Blog

Op deze pagina tref je een overzicht met interessante blogs voor marketeers en (startende) ondernemers. 

 


Handige documenten bij een software selectieproces

Bij het starten van een selectieproces voor nieuwe software is het belangrijk om gestructureerd te werk te gaan en relevante documenten op te stellen. Deze documenten helpen om de eisen en het proces duidelijk te maken en zorgen ervoor dat alle betrokken partijen op één lijn zitten. Hieronder een overzicht van de meest voorkomende documenten:

Lees meer »

FAQ: DeepSeek onder de loep

DeepSeek, ineens is ie daar. Een ware schokgolf in de digital-minded wereld. Financiële markten krijgen te maken met een daling en zelfs het internationale bedrijfsleven, waaronder grootmachten als Bitcoin, ASML en NVidia, krijgt een financiële klap te verwerken. Het Chinese DeepSeek is de 'boosdoener' en zet de AI-markt op zijn kop met een razendsnelle hype. De meest gestelde vragen op een rij:

Lees meer »

Gratis SEO tools voor een vliegende start van jouw website

Gratis SEO tools? Daar zal een addertje onder het gras zitten. Dat is vaak de eerste gedachte bij het woord ‘gratis’. Toch zijn er diverse gratis SEO tools beschikbaar op het web die erg handig zijn. Vaak dienen ze een specifiek doel. Daarin is de tool goed en je krijgt dus zeker waar voor je geld. Wil je starten met de optimalisatie van jouw website? Lees dan zeker even verder.

Lees meer »

LinkedIn: belangrijke feiten en statistieken

LinkedIn heeft zich sinds de oprichting in 2003 ontwikkeld van een platform voor professionele netwerken naar een krachtig marketinginstrument voor bedrijven, met meer dan 1 miljard leden wereldwijd. In 2024 blijft LinkedIn, onderdeel van de Microsoft familie, een essentieel platform voor zowel B2B-marketing als persoonlijke professionele ontwikkeling. Het platform biedt bedrijven de mogelijkheid om hun merk te versterken en waardevolle connecties te maken met potentiële klanten, terwijl het ook individuen helpt bij het genereren van leads en het vinden van werk.

Lees meer »

Data scraping: hoe gebruik je het als marketeer?

Data scraping is een nieuwe methodiek om op het web de gewenste gegevens te verzamelen. In de hedendaagse digitale wereld speelt data een cruciale rol in vrijwel elk aspect van bedrijfsvoering, maar misschien nog wel het meest in marketing. Data scraping – ook wel web scraping genoemd – is het proces waarbij geautomatiseerde software wordt gebruikt om informatie van websites te verzamelen. Voor marketingprofessionals biedt data scraping een wereld van mogelijkheden. Het helpt bedrijven niet alleen om waardevolle marktinzichten te verkrijgen, maar ook om concurrentievoordeel te behalen en gepersonaliseerde marketingstrategieën te ontwikkelen.

Lees meer »

Samenwerking marketing en sales verbeteren

Marketing en sales zijn van oudsher twee verschillende disciplines. Toch zijn beiden onlosmakelijk met elkaar verbonden. Ze hebben elkaar nodig voor optimaal succes. Toch zie je vaak in de praktijk dat de teams botsen, elkaar niet begrijpen en bovenal niet met elkaar communiceren. Een nauwe samenwerking tussen marketing en sales is cruciaal voor het succes van de organisatie.

Lees meer »

Merkambassadeurs inzetten voor marketing

Merkambassadeurs inzetten voor je organisatie? Hoe doe je dat? Consumenten worden tegenwoordig overspoeld met marketingboodschappen. Daarom zoeken bedrijven naar nieuwe manieren om hun merk onderscheidend te maken en op een authentieke manier verbinding te maken met de doelgroep. Een effectieve strategie die steeds meer aan populariteit wint, is het inzetten van merkambassadeurs. Dit blog gaat in op wat merkambassadeurs zijn, waarom ze belangrijk zijn, en hoe je ze kunt inzetten voor je marketingstrategieën.

Lees meer »

Wat is employer branding?

Employer branding is een cruciaal concept in het moderne bedrijfsleven dat bedrijven helpt om zich te onderscheiden op de arbeidsmarkt. Het omvat het strategisch beheren van de reputatie van een organisatie als werkgever, met als doel om zowel huidige als potentiële werknemers aan te trekken en te behouden. Tegenwoordig is deze vorm van marketing en communicatie essentieel voor bedrijven die willen groeien en ook bestaande medewerkers willen behouden. Dit blog zal dieper ingaan op wat employer branding precies inhoudt, waarom het belangrijk is, en hoe bedrijven het effectief kunnen implementeren.

Lees meer »

Schema Markup voor jouw website

Wanneer je Schema Markup implementeert, vertel je zoekmachines wat de pagina inhoudt en hoe de onderwerpen gerelateerd zijn aan andere op jouw website. Dit stelt zoekmachines en grote taalmodellen in staat om deze gegevens te gebruiken om de juiste informatie te vinden en specifieke vragen op kwalitatieve wijze te beantwoorden.

Lees meer »